כתוב את הכותרת כאןsd

אחת מחברות היזמות הגדולות בישראל נקנסה בסכום כבד במיוחד, כשנחשפה כי מכרה דירות בפרויקט יוקרתי בתל אביב ללא מתן בטוחות כנדרש בחוק. החברה טענה שהיא פועלת כמארגנת קבוצת רכישה, מה שמאפשר לה לחמוק מהחובות הנדרשות לפי חוק המכר, אך חקירה מקיפה של משרד הבינוי והשיכון העלתה תגליות מרעישות בנוגע לאופן התנהלותה האמיתי.

האם באמת מדובר בקבוצת רכישה?

משרד הבינוי והשיכון, במסגרת הליך ניהולי נגד חברת “באוהיטה יזמות וניהול פרויקטים בע”מ”, הגיע למסקנה כי החברה פעלה בצורה שמזכירה יותר פרויקט יזמי רגיל ולא קבוצת רכישה. החוקרים העלו חשדות כבדים כי החברה הבטיחה לחברי הפרויקט מחיר סופי, דבר שלא תואם את העקרונות של קבוצות רכישה, בהן הסיכון על המחיר מוטל על הרוכשים עצמם. בהתאם לכך, החברה חויבה לפעול תחת חוק המכר ולספק בטוחות ללקוחותיה – דבר שהיא לא עשתה.

מה היה הסעיף שחשף את ההתחזות?

כדי לעמוד על ההבדל בין קבוצת רכישה לפרויקט יזמי, משרד הבינוי והשיכון בחן את השליטה בפרויקט ואת אופן קבלת ההחלטות בו. נמצא כי כלל הפעילות בפרויקט התנהלה על ידי החברה המארגנת, ללא מתן כוח אמיתי לחברי הקבוצה, כפי שנהוג בקבוצות רכישה. למעשה, החברה פעלה כיזם לכל דבר.

העונש הכבד

בשל הממצאים הללו, הוטל על החברה עיצום כספי בגובה 498,800 ש”ח, עונש כבד שנועד להרתיע חברות נוספות מלהשתמש בתרגילים דומים. כך פרסם משרד הבינוי והשיכון בהודעתו הרשמית.

כתוב את הכותרת כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות