כתוב את הכותרת כאןsd

פרשת הריגול החמור שהתפרצה בעקבות אירועי השביעי באוקטובר ממשיכה לעורר סערה בציבור ובמערכת הביטחון, כאשר מידע חדש על החשוד המרכזי בפרשה חושף את תחכומו, את דרכי פעולתו המתוחכמות ואת הדרך בה הצליח להערים על רבים מהבכירים בשורות הצבא והממשל.

מדובר בקצין מילואים לשעבר, שהתחזה לסרן והצליח לחדור למרכזי קבלת ההחלטות הצבאיים החשובים ביותר בעיצומם של הקרבות בדרום. לפי כתב האישום, החשוד נכנס לדיונים הסודיים ביותר והיה מעורב בחשיפות מידע חיוני, כולל מסמכים רגישים ביותר, אותם הקליט ותיעד, ככל הנראה, לשימוש אישי או להעברה לגורמים בלתי ידועים.

במהלך החקירה התברר כי כבר באוקטובר התייצב החשוד בדיונים רגישים ביותר שכללו את שר הביטחון ואת בכירי מערכת הביטחון, לרבות השר גלנט. על פי עדי ראייה שנכחו באותם דיונים, החשוד עמד מאחור ולקח חלק פעיל בדיונים בזמן אמת, תוך חשיפת מידע מסווג.

התחכום הפסיכולוגי והמניפולציות

המשפט שהתנהל בימים האחרונים העלה פרטים חדשים על תחכומו הרב של החשוד, אשר השתמש במגוון תחבולות פסיכולוגיות כדי להשיג גישה למידע קריטי. כתב האישום מציין שהוא ניצל את הקשרים שהיו לו עם גורמים בכירים בצבא כדי לחדור למוקדי השליטה החשובים ביותר, כשאף אחד לא העלה חשד לגבי זהותו האמיתית.

עם זאת, התגלו סדקים בנרטיב שניסה החשוד להציג, כאשר במהלך המשפט עלה כי ההבחנה הפסיכיאטרית שנעשתה לו בתחילת החקירה התבצעה בזום בלבד, עניין שעורר ביקורת חריפה בקרב גורמי החקירה. פרקליט המדינה, עו”ד עמית אייסמן, הביע חשש שההבחנה הזאת נועדה לנסות “לנקות” את החשוד מאחריות, כשהחקירה התמקדה בהשגת חוות דעת פסיכיאטריות חדשות.

התגובות מתוך שורות הצבא

רותם דרוויש, סגן במילואים שפיקד בעבר על החשוד, סיפר על האישיות המורכבת של הקצין לשעבר. לדבריו, לא עלה כל סימן מוקדם לבעיות נפשיות, והוא היה נחשב לאדם פיקח ומחושב במיוחד, שעבר סינונים פסיכולוגיים קפדניים לפני שהצטרף ליחידת העילית שבה שירת.

דרוויש מדגיש שהחשוד היה מעורב בתפקידים רגישים בעבר, ולמרות תחכומו ונועזותו, לא היה כל רמז לעבירות או בעיות פסיכיאטריות עד לפרשה הנוכחית. “הוא אדם מאוד חכם,” אמר דרוויש. “אי אפשר לפסול את האישיות שלו בקלות.”

הסוגיות המשפטיות והביקורת הציבורית

אחת השאלות המרכזיות שצצו במהלך המשפט הייתה כיצד הצליח החשוד להיכנס לדיונים המסווגים בלי אישור מתאים. חיילים וקצינים רבים שנכחו בדיונים הללו הופתעו לגלות שחשוד בריגול כה חמור הצליח לעבור בין בסיסים ולחדור לתוך מוקדי קבלת החלטות מרכזיים במהלך המלחמה.

הדיונים המשפטיים ממשיכים לעורר ויכוח על דרכי ניהול החקירה ועל ההליכים הפסיכיאטריים שנעשו לחשוד. התקשורת הישראלית, ובראשה כתבתה של אילת פיירו, חשפה ביקורת נוקבת על כך שהאבחנה הפסיכיאטרית הראשונית נעשתה דרך הזום בלבד, מה שגרם לחקירה המשפטית להיכנס להילוך גבוה יותר ולדרוש אבחנות מחודשות באופן פרונטלי.

האם הפרשה תוביל לחשיפות נוספות על דרכי פעולתו של המרגל המתוחכם? האם ניתן יהיה להוכיח את האחריות האישית שלו או של גורמים נוספים שהיו מעורבים? נותר להמתין ולראות מה יחשפו דיוני המשפט הקרובים.

כתוב את הכותרת כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות