כתוב את הכותרת כאןsd

הרבעון השני של 2024 מדגיש מגמה מטרידה בשוק הנדל”ן הישראלי, עם ירידה משמעותית של כ-14% בהתחלות הבנייה. נתוני הלמ”ס שפורסמו מצביעים על מגבלות כבדות בענף, הנובעות משילוב של מציאות גיאופוליטית מורכבת ומחסור בכוח עבודה. מהן המשמעויות העתידיות של נתונים אלו?

המשבר בשוק הנדל”ן: מחסור בכוח עבודה ומגבלות ביטחוניות

הירידה בהתחלות הבנייה קשורה ישירות להשפעות המלחמה ולמחסור המתמשך בעובדים בענף הבנייה. הניסיון להביא עובדים זרים ממדינות שונות נתקל בקשיים, מה שמחריף את המצב בשוק.

טבלה: השוואת התחלות הבנייה ברבעון השני 2023 מול 2024

תקופה מספר דירות שהחלה בנייתן אחוז שינוי
רבעון 2, 2023 14,120
רבעון 2, 2024 12,200 -13.7%

פערים בהיצע הדירות: מכירה מול השכרה

לפי הנתונים, כ-70.3% מהדירות שהחלה בנייתן ב-2024 נבנו למטרת מכירה. מנגד, רק 6.8% מהתחלות הבנייה נועדו להשכרה, נתון שמחדד את מצוקת השוכרים.

טבלה: פילוח מטרות בנייה 2024

מטרה אחוז מכלל התחלות הבנייה
למכירה 70.3%
להשכרה 6.8%
בנייה עצמית 66.8%
עסקאות קומבינציה 17.5%

התחדשות עירונית: פוטנציאל לעתיד או פיתרון חלקי?

למרות הירידה הכללית בהתחלות הבנייה, תחום ההתחדשות העירונית ממשיך להוות נתח משמעותי מהתחלות הבנייה, עם דגש על מחוזות תל אביב והמרכז. האם זה מספיק כדי להתמודד עם מצוקת הדיור?

מבט לעתיד: השפעות על שוק הדיור

לאור המצב הקיים, קיים חשש שהתייקרות הבנייה וירידה בהתחלות יובילו להחרפה במשבר הדיור. הביקוש ימשיך לעלות, במיוחד באזורים המרכזיים, בעוד ההיצע ימשיך להצטמצם, מה שעלול להוביל לעליית מחירים נוספת.

הטבלאות והכותרות עוזרות להבין את הדינמיקה המורכבת הזו בצורה ברורה ומדויקת, ומציגות את המגבלות שעומדות בפני שוק הנדל”ן הישראלי בעתיד הקרוב.

כתוב את הכותרת כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות