כתוב את הכותרת כאןsd

מחקר פורץ דרך שפורסם בשנת 2022 בכתב העת Frontiers in Nutrition חושף תגלית מרתקת על היתרונות הבריאותיים של אכילת שקדים, במיוחד עבור אנשים שמתאמנים באופן אינטנסיבי. המחקר בדק כיצד צריכת שקדים על בסיס יומי משפיעה על ההתאוששות ממאמץ גופני ובפרט על התפקוד המטבולי של הגוף.

המחקר נערך במשך חודש בקרב קבוצה של “לוחמי סוף השבוע” – אנשים שעוסקים בפעילות גופנית אינטנסיבית אך לא מקצועית. הקבוצה חולקה לשתי קבוצות – אחת אכלה 57 גרם שקדים ביום והשנייה לא. התוצאות הראו כי צריכת השקדים גרמה לעלייה של 69% ברמת המולקולה 12,13-DiHOME בדם לאחר אימון גופני. מולקולה זו מיוצרת ברקמת השומן החום ומסייעת בהסדרת חילוף החומרים וההתאוששות לאחר מאמץ.

השפעה על הגוף והביצועים

לאחר תקופה של חודש, המשתתפים שצרכו שקדים דיווחו על תחושות מופחתות של עייפות ומתח לאחר אימונים אינטנסיביים, כמו גם שיפור בכוח ובתפקוד השרירים, בהשוואה לקבוצת הבקרה. בנוסף, הם חוו פחות נזק לשרירים, דבר שמעיד על כך ששקדים עשויים לשפר את יכולת ההתאוששות והחוסן הגופני לאחר פעילות מאומצת.

ד”ר דייוויד נימן, אחד ממובילי המחקר, ציין כי מדובר בתגלית חשובה שיכולה לעזור למתאמנים לשפר את הביצועים שלהם ולהרגיש טוב יותר לאחר אימון, ללא צורך בתוספים כימיים או משקאות ספורט יקרים.

תזונה ותפקוד מטבולי

ממצאים אלו מדגישים את החשיבות של תזונה נכונה לאחר פעילות גופנית ואת התרומה הפוטנציאלית של מזונות טבעיים, כמו שקדים, לשיפור תפקוד הגוף. השומן הבריא שנמצא בשקדים והשפעתו על תהליכים מטבוליים מהווה נושא מעניין למחקרים נוספים, שיכולים להרחיב את הידע על הקשר בין תזונה לפעילות גופנית.

למידע נוסף ולקריאת המחקר המלא, ניתן להיכנס לקישור הבא: https://www.frontiersin.org/journals/nutrition/articles/10.3389/fnut.2022.1042719/full

כתוב את הכותרת כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות