כתוב את הכותרת כאןsd

רופאים הצליחו לבצע ניתוח מוח מורכב בעובר שטרם נולד, ובכך לתקן מום נדיר בכלי הדם במוחו. מדובר בפריצת דרך רפואית חסרת תקדים שיכולה להציל חיי תינוקות עם מומים מוחיים מסכני חיים.

המום הנדיר: מום וריד גלן (VOGM)

המום שטופל נקרא “מום וריד גלן” (VOGM), אשר מופיע אצל עובר אחד מתוך 60,000 לידות. מדובר במום בו כלי דם גדולים במוח מתחברים בצורה לא תקינה לוריד מרכזי, מה שיכול להוביל ללחץ דם גבוה במוח, לנזק מוחי חמור ואפילו למוות לאחר הלידה. בעבר, מום זה היה מטופל רק לאחר הלידה, אך לעיתים קרובות מאוחר מדי כדי למנוע נזק מוחי בלתי הפיך או תוצאות קטלניות.

הניתוח המהפכני

במקרה הזה, הרופאים הצליחו לתקן את המום לפני הלידה באמצעות ניתוח מורכב ברחם. הניתוח התבצע בשלבים מוקדמים של ההיריון, כאשר מוחו של העובר עדיין מתפתח. על ידי תיקון כלי הדם הפגומים, הצליחו הרופאים למנוע את הנזק העתידי שיכול היה להיגרם למוח לאחר הלידה.

השפעה עתידית על רפואת עוברים

פריצת דרך זו מביאה תקווה רבה לעתיד הטיפול במומים מולדים חמורים אחרים. האפשרות להתערב בצורה בטוחה עוד לפני הלידה עשויה להציל חיי תינוקות רבים ולעצור את התפתחותן של מחלות ומומים מסכני חיים. הרופאים עדיין בוחנים את הצלחת הניתוח לאורך זמן, אך התוצאות הראשוניות מבטיחות מאוד.

אתגרים והבטחות לעתיד

בעוד שהטיפול החדשני הזה מהווה התקדמות משמעותית, הוא עדיין נמצא בשלבים ראשוניים. נדרשים מחקרים נוספים על מנת לבחון את השפעת הניתוח על תינוקות לאורך זמן, וכן כדי לבדוק את האפשרות להרחיב את השיטה לטיפול במומים נוספים.

למידע נוסף:
https://www.livescience.com/health/neuroscience/18-brain-studies-that-blew-our-minds-in-2023​:contentReference[oaicite:0]{index=0}​:contentReference[oaicite:1]{index=1}.

כתוב את הכותרת כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות