כתוב את הכותרת כאןsd

טראמפ מכריז על תפקיד חדש לאילון מאסק בממשל העתידי

דונלד טראמפ חשף ביום חמישי סדרת תוכניות כלכליות חדשות, ביניהן הקמת ועדה לייעול הממשל הפדרלי, כאשר אילון מאסק הסכים להוביל אותה אם טראמפ ייבחר לנשיאות בנובמבר הקרוב.

הוועדה לייעול הממשל בראשות מאסק

במהלך נאומו במועדון הכלכלי של ניו יורק, ציין טראמפ כי הוועדה, שהוקמה בהמלצתו של מאסק, תבצע בדיקה כלכלית וביצועית מקיפה של הממשל הפדרלי. מטרת הוועדה היא להמליץ על רפורמות דרסטיות במטרה לייעל את פעולת הממשלה ולצמצם את הבזבוז הכספי. “אנחנו צריכים לעשות את זה. לא נוכל להמשיך כפי שאנחנו,” הדגיש טראמפ.

הפחתת מס החברות – רק למייצרים בארה”ב

טראמפ הודיע גם על תוכנית להפחתת מס החברות מ-21% ל-15%, אך רק לחברות המייצרות את מוצריהן בארה”ב. הוא הצהיר כי חברות שמעבירות ייצור לחו”ל או מחליפות עובדים אמריקאים, לא ייהנו מההטבה, ואף יהיו נתונות למכסים גבוהים על מוצרים המיובאים ממדינות אחרות.

הבטחות בתחום הדיור והאנרגיה

בנוגע ליוקר הדיור, טראמפ הציע להגביל מתן משכנתאות למהגרים ללא תעודת זהות חוקית, בטענה כי המהגרים מעלים את מחירי הבתים. הוא גם הבטיח לבטל תקנות המייקרות את עלות הבנייה ולהפוך קרקעות פדרליות זמינות לפרויקטים של בנייה בקנה מידה רחב באזורים בהם המיסוי נמוך והרגולציה גמישה.

נפט בזול וגזול מתחת לשני דולר

בנוסף, טראמפ התחייב להחזיר את מחירי הדלק לרמה של פחות משני דולר לגלון, באמצעות צמצום רגולציה בתחום הנפט וקידוח נרחב יותר. עם זאת, מומחים מזהירים כי יעד כזה ידרוש משבר כלכלי עולמי גדול, כמו זה שהתרחש בזמן מגפת הקורונה.

ההשוואה מול קמלה האריס: מי יוביל את הכלכלה?

ההכרזות של טראמפ מגיעות ימים ספורים לפני העימות הנשיאותי בינו לבין קמלה האריס, שיתקיים בפנסילבניה. האריס, שהתמודדה לאחרונה עם ביקורת על מדיניותה הכלכלית, פרסמה סדרת הצעות משלה בניסיון לסייע לעסקים קטנים ולהפחית את יוקר המחיה למשפחות מהמעמד הבינוני.

כתוב את הכותרת כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות