כתוב את הכותרת כאןsd

“תוכניותיה של האריס כוללות שליטה קומוניסטית במחירים, החרמות עושר, והשבת כספים למיליון מהגרים” • על כל תקנה שאתקין, אבטל 10 • בנאום שנשא במועדון הכלכלי של ניו יורק טראמפ הציג תוכנית כלכלית מקיפה

בנאום שנשא ביום חמישי במועדון הכלכלי של ניו יורק, דונלד טראמפ הציג תוכנית כלכלית מקיפה שמעמידה את הכלכלה במרכז מסע הבחירות שלו לנשיאות ארה”ב. תוכנית זו כוללת שורה של צעדים שמטרתם להוריד מחירים, להפחית מיסוי ולהפחית את הרגולציה הממשלתית. בנאומו, טראמפ שם דגש על ההבדלים בין תוכניתו הכלכלית לבין זו של קמלה האריס, המתמודדת הדמוקרטית על הנשיאות.

הפחתת מיסים וחיזוק הייצור המקומי

אחד הצעדים המרכזיים בתוכנית של טראמפ הוא הפחתת מס החברות מ-21% ל-15%, אך רק עבור חברות שמייצרות את מוצריהן בתוך ארה”ב. מהלך זה נועד לתמרץ חברות לשמור על הייצור המקומי ולהקטין את התלות ביבוא. “מי שיעביר את הייצור לחו”ל לא יקבל את ההטבות הללו,” הצהיר טראמפ. בנוסף, הוא התחייב להטיל מכסים גבוהים על מוצרים מיובאים כדי לעודד את הייצור המקומי.

קיצוץ ברגולציה: פחות תקנות, יותר צמיחה

בנוסף להפחתת המיסים, טראמפ הודיע על כוונתו לקצץ לפחות עשר תקנות קיימות על כל תקנה חדשה שתיווצר. הוא ציין כי קיצוץ הרגולציה המכבידה על העסקים הוא מפתח לצמיחה כלכלית מחודשת. לפי טראמפ, רפורמות אלו יובילו להתאוששות מהירה של הכלכלה האמריקאית ויצירת מקומות עבודה נוספים.

עידוד הפקת אנרגיה מקומית והורדת עלויות

טראמפ הבטיח להחזיר את ארה”ב למצב של “עצמאות אנרגטית” ואף “עליונות אנרגטית”. לדבריו, הוא מתכנן להכריז על מצב חירום לאומי מיד עם כניסתו לתפקיד במטרה להגדיל בצורה דרסטית את הייצור האנרגטי המקומי. צעד זה, כך לדבריו, יביא להורדת מחירי האנרגיה בחצי תוך 12 חודשים בלבד.

למרות שטראמפ מבטיח להוזיל את מחירי הדלק לפחות מ-2 דולר לגלון, ישנם מומחים שטוענים כי יעד זה דורש משבר כלכלי עולמי כדי להתממש.

צמצום ההוצאות הפדרליות

כחלק מהמאבק בהוצאות הממשלתיות המנופחות, טראמפ הדגיש את הצורך בצמצום הוצאות הממשל על ידי ביטול תוכניות שמבזבזות כספים, והבטיח לחסוך טריליוני דולרים על ידי ביטול הונאות ותשלומים לא תקינים.

מכסים ותמיכה בייצור מקומי

טראמפ הודיע על תוכנית להטיל מכס של 10% על כל היבוא לארה”ב במטרה לתמרץ ייצור מקומי ולהפחית את התלות ביבוא. לדבריו, מדיניות זו תביא ל”תחייה כלכלית לאומית” ותחזק את התעשייה האמריקאית. במקביל, הוא גם הציע להשתמש ברווחים ממכס זה להקמת קרן עושר ריבונית שתסייע במימון פרויקטים לאומיים גדולים.

ההבדל מול קמלה האריס

במהלך הנאום, טראמפ לא פספס הזדמנות להשוות את תכניותיו לתכניות הכלכליות של קמלה האריס. לדבריו, תוכניותיה של האריס כוללות “שליטה קומוניסטית במחירים, החרמות עושר, והשבת כספים למיליון מהגרים”. טראמפ הציג את עצמו כמי שמבטיח מיסים נמוכים, הפחתת רגולציה, עלויות אנרגיה מופחתות וגבולות בטוחים.

סיכום

התוכנית הכלכלית של טראמפ מבוססת על עקרונות של הפחתת מיסים, ייעול רגולציה, ועידוד ייצור מקומי. בעוד שמבקריו מזהירים מהשלכות שליליות של המדיניות שלו על האינפלציה והחוב הלאומי, טראמפ טוען כי תוכניתו תביא לצמיחה כלכלית מהירה ולחיזוק התעשייה האמריקאית.

כתוב את הכותרת כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות