כתוב את הכותרת כאןsd

חזון החירות החדש על גבול קרואטיה וסרביה

בשנת 2015, נוסדה מיקרו-מדינה חדשה בשם ליברלנד על רצועת אדמה בלתי נתבעת בין קרואטיה לסרביה. ליברלנד הוקמה על ידי ויט ידליצ’קה, פוליטיקאי צ’כי לשעבר, שמאמין בחירות כלכלית וחברתית. המדינה ממוקמת על גדות נהר הדנובה, במרחק של כ-10 קילומטרים בלבד מהגבול עם הונגריה, ומשתרעת על פני 7 קמ”ר – שטח גדול יותר מזה של הוותיקן ומונקו.

“חיה ותן לחיות” – עקרונות החירות של ליברלנד

הנשיא ידליצ’קה מגדיר את ליברלנד כ”מדינה החופשית ביותר על פני כדור הארץ”. אחד העקרונות המרכזיים במדינה הוא שיטת מיסוי וולונטרית. אזרחים יכולים לבחור לשלם מיסים, ומי שבוחר לשלם מקבל תגמולים בצורת מטבעות מקומיים בשם “מריטס” (Merits), שמייצגים את האזרחות וזכות ההצבעה במדינה. ידליצ’קה מציין כי המדינה מתכננת לאסוף כ-3% מהתמ”ג באמצעות מיסים וולונטריים, בדומה למה שארה”ב נהגה לגבות מאזרחיה במשך 200 שנות קיומה הראשונות.

העתיד: ערים חכמות, בינה מלאכותית ומערכת משפט ייחודית

החזון של ליברלנד כולל ערים חכמות ושימוש בבינה מלאכותית לניהול המדינה ושירותיה הציבוריים. טכנולוגיות מתקדמות ישולבו בשירותי הממשלה המסורתיים כדי להנגיש אותם לכל האזרחים ולהפוך אותם לבר השגה. ידליצ’קה מאמין כי הטכנולוגיה תאפשר לשפר את איכות החיים במדינה ולהביא אותה לרמה חדשה של יעילות ושקיפות.

ליברלנד הוקמה על ידי ויט ידליצ'קה, פוליטיקאי צ'כי לשעבר, שמאמין בחירות כלכלית וחברתית
ליברלנד הוקמה על ידי ויט ידליצ’קה, פוליטיקאי צ’כי לשעבר, שמאמין בחירות כלכלית וחברתית

בכל הנוגע לביטחון ומשפט, ליברלנד מתכננת להפעיל מערכת משפט פשוטה וממוקדת. הנשיא מציין כי במקרים חמורים של פשע, המדינה תשתמש במיקור חוץ לבתי כלא במדינות אחרות. הפושעים יחזירו את חובם לחברה על ידי עבודה ולא על ידי מאסר ממושך.

הקשר לישראל והתמיכה המקומית

ישראל היא אחת המדינות בהן נרשמו מספר רב של אזרחים לליברלנד. מתוך 450,000 איש שנרשמו ברחבי העולם, כ-2,500 הם ישראלים. הנשיא ידליצ’קה מציין כי ישנה הזדהות עמוקה מצד אזרחים ישראלים עם מאבקה של ליברלנד לחירות, על רקע ההיסטוריה של העם היהודי. ייתכן ולכ-1,000 ישראלים תינתן אזרחות.

ליברלנד
ליברלנד

החזון הליברטריאני: מערכת כלכלית המבוססת על ביטקוין

ליברלנד שואפת להיות מעצמת-על טכנולוגית, והיא מחזיקה בכ-25% מהביטקוין העולמי. בנוסף, המדינה מתכננת לשלב טכנולוגיות חדשות שיאפשרו ניהול אפקטיבי ומתקדם של משאבי המדינה. כמו כן, ידליצ’קה רואה חשיבות רבה בשמירה על זכויות האזרח ובחירות האישית, תוך שמירה על האיזון בין כלכלת השוק לבין שמירה על סדר חברתי.

שגרירות ליברלנד בפראג
שגרירות ליברלנד בפראג

לסיכום, ליברלנד היא ניסיון פורץ דרך ליצור מדינה חופשית ומתקדמת מבחינה טכנולוגית וכלכלית. למרות האתגרים מול קרואטיה וסרביה והעדר הכרה בינלאומית רשמית, המדינה ממשיכה לצמוח ולפתח את נוכחותה, גם בעולם הפיזי וגם במציאות הדיגיטלית באמצעות המטאוורס.

כתוב את הכותרת כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות