כתוב את הכותרת כאןsd

ב-8 בספטמבר, דיווחה רוסיה כי כוחותיה השתלטו על העיירה נובוהרודיבקה במזרח אוקראינה, בעוד הם ממשיכים להתקדם לעבר העיר האסטרטגית פוקרובסק. העיירה, שנמצאת כ-12 קילומטרים מפוקרובסק, הייתה בעבר מקום חשוב של תשתיות תחבורה לאוקראינה, עם מסילות רכבת וצירי דרכים קריטיים לאספקה צבאית.

התקדמות זו היא חלק מניסיון נרחב של רוסיה להשתלט על כל חבל הדונבאס, אזור אסטרטגי ועתיר משאבים במזרח אוקראינה, המהווה כ-80% משטחי האזור שנמצאים תחת שליטה רוסית מאז הפלישה בפברואר 2022. כיבוש זה נועד לפגוע בכוחות ההגנה האוקראיניים ולחזק את אחיזת מוסקבה באזור.

לחימה עזה סביב פוקרובסק

הדיווחים מהשטח, כולל ממשרד ההגנה הרוסי ומבלוגרים פרו-רוסיים, מצביעים על כך שכוחות רוסיים ממשיכים לתקוף נקודות קריטיות מסביב לנובוהרודיבקה ובאזורים נוספים במרחק של פחות מ-7 קילומטרים מפוקרובסק. גנרל המטה האוקראיני תיאר את המצב כ”מתוח”, והדגיש את הקרבות הקשים שמתקיימים סביב העיירות שבאזור.

למרות ההתקדמות הרוסית במזרח אוקראינה, הנשיא ולדימיר פוטין אמר בשבוע שעבר שהפלישה האוקראינית לאזור קורסק שברוסיה לא הצליחה לעכב את התקדמות רוסיה בחזית המזרחית. לדבריו, ההתקפה האוקראינית תרמה להיחלשות מערך ההגנה של קייב.

השלכות אזוריות והתפתחויות נוספות

במקביל להתקדמות הרוסית, ההתקפה האוקראינית בקורסק, שנועדה להסיט כוחות רוסים מהאזורים הקריטיים פוקרובסק וקרחוב, ממשיכה להראות תוצאות. למרות זאת, גורמים באוקראינה ממשיכים לטעון כי ההתקדמות הרוסית סביב פוקרובסק נבלמה למשך מספר ימים, מה שתרם לשיפור מערך ההגנה האוקראיני באזור.

המלחמה במזרח אוקראינה ממשיכה להכתיב את ההתפתחויות הביטחוניות והפוליטיות בשני הצדדים, כאשר הכוחות הרוסיים מנסים לפרוץ את קווי ההגנה האוקראיניים ולשלוט באופן מלא בחבל הדונבאס, ואילו אוקראינה נחושה להדוף את הפלישה ולשחרר את כל שטחיה הכבושים.

כתוב את הכותרת כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות