כתוב את הכותרת כאןsd

מבוא: מהי דיאטת הקיטו?

דיאטת הקיטו, שהפכה לפופולרית בשנות ה-2000, מבוססת על הפחתה קיצונית בצריכת הפחמימות והגברת צריכת השומנים. דיאטה זו זכתה לתשומת לב רבה בזכות היכולת שלה לגרום לירידה מהירה במשקל, אך מחקר חדש שפורסם בגיליון מרץ 2024 של Current Problems in Cardiology מציע כי ייתכן שהיא אינה יעילה ואף מסוכנת לבריאות בטווח הארוך.

השפעת דיאטת הקיטו על הלב

המחקר החדש, שנכתב על ידי ד”ר יואנה פופולק-קליש, מציין כי על אף שדיאטת הקיטו עשויה לגרום לירידה מהירה במשקל, היא אינה עומדת בקריטריונים לתזונה בריאה, במיוחד בכל הנוגע לבריאות הלב. הדיאטה, שמדגישה את צריכת השומנים, עלולה להוביל לעלייה ברמות ה-LDL (“הכולסטרול הרע”), המגביר את הסיכון למחלות לב ולתמותה מוקדמת.

כפי שמצוין במחקר, ההשפעה של דיאטות דלות פחמימות כמו דיאטת אטקינס ודיאטת פליאו עשויה להיות מאוזנת יותר בהשוואה לקיטו, במיוחד כאשר מדובר בהפחתת רמות הטריגליצרידים ובאיזון בריאותי כללי.

חסרים תזונתיים וסכנות נוספות

החוקרים מזהירים כי דיאטת הקיטו עלולה לגרום לחסרים תזונתיים חמורים בשל המגבלה על צריכת פירות, ירקות ומזונות מלאים. בנוסף, היא עלולה להוביל לעודף ויטמין K, המסכן את בריאות הלב, ואף להגביר את הסיכון לאבנים בכליות. החסרים התזונתיים בדיאטה זו כוללים מחסור בסיבים תזונתיים וויטמינים חיוניים, שעלולים לפגוע בתפקודי הגוף.

ירידה במשקל: לא בהכרח ברת קיימא

המחקר מציין כי על אף הירידה המהירה במשקל בעקבות הדיאטה, מדובר לרוב באובדן נוזלים ולא בשומן. בטווח הארוך, הדיאטה אינה מצליחה להביא לשינוי חיובי ויציב במשקל הגוף. יתרה מכך, הדיאטה עשויה לפגוע במסת השריר, בעיקר אצל מבוגרים ואנשים הסובלים ממצבים כרוניים.

סיכום: סיכונים בריאותיים בטווח הארוך

במקום להמליץ על דיאטת הקיטו, החוקרים ממליצים על תזונה ים-תיכונית, שהוכחה כיעילה יותר לטווח הארוך בכל הנוגע למניעת מחלות לב ושמירה על בריאות כללית. דיאטת הקיטו אמנם מפתה בגלל הירידה המהירה במשקל, אך המחקר מראה כי בטווח הארוך היא אינה בריאה ועשויה להוביל לסיכונים בריאותיים חמורים.

המחקר החדש מציע לחשוב פעמיים לפני שנכנסים לתהליך כזה, במיוחד עבור אנשים עם בעיות לב או גורמי סיכון בריאותיים אחרים.

כתוב את הכותרת כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות