כתוב את הכותרת כאןsd

שחרורו של פרחאן אלקאדי, הבדואי-ישראלי שעל פניו נחטף ב-7 לאוקטובר, ממשיך לעורר גלים של ספקולציות ושאלות בקרב הציבור הישראלי וצייצני טוויטר בולטי. בעוד שמקבלי ההחלטות מציגים את שחרורו כסיפור הצלחה, קולות רבים מטילים ספק בגרסה הרשמית ומעלים תהיות מטרידות.

שאלות נוקבות עולות גם לגבי הנסיבות המדויקות של חטיפתו. לפי עדויות, אף אחד לא נחטף מקיבוץ מגן שבו פרחאן היה שומר. ונשאלת השאלה, איך הוא הצליח להיחטף כשהרבש”צ של הקיבוץ מנע את כניסת המחבלים ואף סיפר כי היה מחבל אחד שהצליח להיכנס והוא נוטרל? יותר מכך, ישנה סברה שהוא בכלל לא נחטף מקיבוץ מגן, אלא סמוך למושב מבטחים. בעניין זה הידיעות שהתפרסמו שונות ואין ידיעה אחת שמתארת מיקום מדויק, דבר מוזר לכשעצמו, במיוחד כאשר החטוף שחזר מהשבי יכול להעיד על מקום חטיפתו.

שאלות רבות וספקות קשות: האם גרסתו של פרחאן אמיתית?

לפי עדותו של אלקאדי, הוא הוחזק במנהרות תת-קרקעיות ברצועת עזה במשך חודשים ארוכים, ניזון מלחם בלבד, ולא תקשר עם שוביו. “איבדתי לגמרי את תחושת הזמן” טען אלקאדי בראיונות לתקשורת. “התפללתי וישנתי, זה כל מה שעשיתי”.

למרות גרסתו של פרחאן, הציבור ומומחי טרור מעלים ספקות כבדים לגבי אמינות גרסה זו. אל”מ במיל’ רונן כהן מומחה ללוחמה בטרור, פרסם ציוץ בטוויטר שבו הוא אומר כי מהיכרותו את הטרור הפלסטיני וכראש זירת טרור באמ”ן לשעבר, פרחאן חייב לעבור בדיקת פוליגרף וזכות המשפחות והציבור לדעת. לציוץ זה היו תגובות נרחבות המעלות ספקות ושאלות רבות לגבי חטיפתו ושהותו בשבי.

ידיעות סותרות שחייבים לאמת

בנוסף לכל השאלות והתהיות ישנה גם עדותו של יגיל יעקב, חטוף שחזר מהשבי בפעימות הראשונות, שמערער גם הוא על חלק מעדותו של אלקאדי. בטענתו הסביר כי פרחאן טוען שהיה עם אריה זלמנוביץ’, אבל הוא יודע בוודאות שאריה היה בבית החולים נאצר בחאן יונס יחד איתו. יותר מזה, יש גם חטופים שראו אותו נרצח בעיניים שלהם.

תהיות נוספות עולות לגבי מצבו הפיזי של אלקאדי בעת שחרורו. בעוד שהחיילים שחילצו את ששת הגופות דיווחו על תנאים קשים ותת-תזונה, אלקאדי יצא חי והיה נראה במצב טוב יחסית. שאלות רבות עולות בעניין זה כשהמרכזיות הן: איך זה שהוא יצא מסופר ומגולח? איך זה שירו בששת החטופים בראש מטווח אפס והוא היחידי שיצא בחיים? ואיך זה שמצאו אותו לבד ללא שוביו?

הועבר כופר תמורת שחרורו?

כמו כן ובהמשך לפרשה המתפתחת, מקורות אנונימיים העלו השערה נוספת המעמיקה את המסתורין סביב שחרורו של פרחאן אלקאדי. לפי גורמים אלה, ייתכן שהתנהל משא ומתן חשאי בין החוטפים למשפחתו של אלקאדי ואף ייתכן כי הועבר כופר תמורת שחרורו ושהוצאת החטופים הישראלים להורג היא פעולה שמטרתה להסתיר את מעורבותו באירועי השביעי באוקטובר.

יותר מכך, מדוע לא הוגדר חילוצו כמבצע צבאי? הרי שני המבצעים להחזרת החטופים עד כה זכו לשמות מבצעיים – של אורי מגידיש (מבצע יד הזהב) ולשחרור החטופים נועה ארגמני, אלמוג מאיר ג’אן, אנדריי קולזוב ושלומי זיו (מבצע ארנון). מעניין מדוע החילוץ של פרחאן הוא היחיד שמוגדר כ”מבצע משולב של השב”כ עם צה”ל”.

סברה זו נראית הגיונית במיוחד לאור העובדה ששמו של פרחאן נקשר לעבריינות פלילית של משפחתו ובמיוחד של אחיו שמואשם בעבירות חמורות של פרוטקשן, הלבנת הון וסחיטה באיומים ולמרות כל אלו קיבל הקלות משמעותיות מהפרקליטות וזאת לאור חטיפתו של פרחאן.

פלשתיני או ישראלי?

בתאריך 28.8.24, עם חזרתו לרהט, הייתה סביבו התקהלות תקשורתית רחבה. כחלק מההתקהלות, דיווח עיתונאי ערוץ 14, אחיקם הימלפרב כי לפרחאן היו אמירות שמעוררות מחלוקת. לדבריו, פרחאן אמר כי הוא רואה עצמו בתור פלשתיני ולא ישראלי ושהוא אינו שלם עם זה שיש גם פלשתינים שאינם משוחררים מהכלא הישראלי. תגובתו זו מראה באופן חד משמעי באיזה צד של המתרס הוא עומד.

האם אי פעם נדע את האמת על פרשת פרחאן?

פרשת אלקאדי תמשיך לעורר דיון נישתי בין צייצנים שמדי פעם עלול להגיע לאולפני הטלוויזיה, בין אלו המאמינים בגרסתו ובגרסה הרשמית של המדינה לבין אלו הדורשים חקירה מעמיקה יותר. בינתיים, השאלות רק הולכות ומתרבות, והתשובות נותרות חמקמקות.

האם פרחאן אלקאדי הוא קורבן של חטיפה אכזרית או שמא יש מידע אחר לסיפור מכפי שנראה על פני השטח? האם ייתכן שהיה מעורב בצורה כלשהי באירועי ה-7 באוקטובר? והאם אי פעם נדע את האמת המלאה?

הדיון הציבורי סביב פרשת אלקאדי צפוי להימשך, כאשר רבים קוראים לחקירה מעמיקה ושקופה שתשפוך אור על כל ההיבטים של פרשה מורכבת זו.

 

 

כתוב את הכותרת כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות