כתוב את הכותרת כאןsd

האם הקשר הארוך בין הקהילה היהודית למפלגה הדמוקרטית מתקרב לסיומו?

מערכת הבחירות בארה”ב מתחממת, והסקרים מתחילים לחשוף מגמות חדשות ומפתיעות. סקר עדכני של מכון המחקר PEW מצביע על ירידה בתמיכת היהודים במפלגה הדמוקרטית – נתון שמבשר על שינוי דרמטי במערכת היחסים ההיסטורית בין המפלגה לקהילה היהודית. אם הבחירות היו נערכות היום, רק 65% מהיהודים היו תומכים בסגנית הנשיא קמלה האריס, מספר הנמוך ביותר שנרשם למועמד דמוקרטי מאז 1980.

שיא של ירידה בתמיכה: נתונים מדאיגים להאריס

לפי הסקר, רק 65% מהיהודים בארה”ב היו מצביעים להאריס, בעוד ש-34% היו בוחרים בדונלד טראמפ. אף שמדובר ברוב ברור, הנתון הזה מצביע על ירידה משמעותית לעומת מערכות הבחירות הקודמות. לנשיא ג’ו ביידן הייתה תמיכה גבוהה יותר בבחירות 2020, כאשר 70% מהיהודים הצביעו לו. הנשיאים הקודמים מהמפלגה הדמוקרטית, כולל אובמה וקלינטון, זכו אף הם לתמיכה משמעותית יותר מהקהילה היהודית.

מגמה מתמשכת או תקלה רגעית?

הירידה בתמיכה בהאריס מצטרפת למגמה כללית שמסתמנת כבר מספר שנים. למרות שהקהילה היהודית נוטה מסורתית להצביע לדמוקרטים, נראה שיותר ויותר יהודים בארה”ב מתחילים לשקול מחדש את בחירתם הפוליטית. בבחירות 2020 זכה טראמפ לתמיכה משמעותית מצד קבוצות יהודיות אורתודוקסיות, והתמיכה הזו לא נעלמת גם לקראת הבחירות הבאות.

הקשר ההיסטורי בין היהודים לדמוקרטים

למשך עשורים רבים, היהודים בארה”ב היו בעלי נטייה ברורה להצביע עבור המפלגה הדמוקרטית, שנחשבה עבורם כמגנה על זכויות אזרח ושוויון חברתי. בבחירות 1996, למשל, זכה ביל קלינטון לתמיכה של 79% מהמצביעים היהודים, מספר השיא של הדמוקרטים מאז. אך למרות ההיסטוריה הארוכה הזו, ההקשר הפוליטי השתנה, ואיתו גם דפוסי ההצבעה של הקהילה.

האם טראמפ יצליח להגדיל את התמיכה?

עם נתוני התמיכה הנוכחיים, המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ יוכל להמשיך להגדיל את שיעור התמיכה שלו בקרב היהודים, בעיקר בקרב הקבוצות השמרניות יותר בקהילה. טראמפ ידוע בעמדותיו התומכות בישראל, דבר שאולי מסביר את התמיכה ההולכת וגדלה בו מצד חלק מהיהודים האמריקאים.

האם זהו סופו של הקשר ההיסטורי?

האם הבחירות הקרובות יביאו לשינוי חד בדפוסי ההצבעה של הקהילה היהודית בארה”ב? האם הדמוקרטים יצליחו להחזיר את האמון שאבד להם בשנים האחרונות? כך או אחרת, התמונה הפוליטית מסתמנת כמתוחה ומורכבת יותר מאי פעם עבור המפלגה הדמוקרטית והקהילה היהודית בארה”ב.

כתוב את הכותרת כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות