כתוב את הכותרת כאןsd

במהלך יוצא דופן בלוחמת הסייבר, מדינת ישראל הצליחה לחולל מתקפה מורכבת ומדויקת על חיזבאללה בלבנון ביומיים האחרונים. עשרות מחבלים נהרגו ואלפים נפצעו כתוצאה מפיצוץ מכשירי קשר, זימוניות ומכשירי חשמל נוספים ששימשו את הארגון. הפיצוצים פגעו במרכזי התקשורת של חיזבאללה באזורים כמו ביירות ועמק הבקאע, והשביתו באופן משמעותי את יכולת התקשורת של הארגון.

המתקפה הזאת, שהייתה חלק ממבצע סודי של המוסד וצה”ל, חשפה את חולשתו של חיזבאללה בתקשורת הפנימית שלו, וזאת בעקבות השתלת חומרי נפץ במכשירים שהגיעו מהיצרנית Gold Apollo בטאיוואן. המכשירים פוצצו באמצעות פקודות מרחוק, פעולה שהובילה להרס מסיבי ומבוכה גדולה בקרב כוחות הארגון.

חשיפה בינלאומית למבצע: פיצוץ מכשירי קשר וזימוניות

לפי הדיווחים בעיתונות העולמית, בהם The New York Times ו-CNN, ישראל השתמשה בטכנולוגיה מתוחכמת שהושתלה במכשירים שנרכשו לאחרונה על ידי חיזבאללה. מכשירים אלו פוצצו בו-זמנית כשקיבלו הודעת פקודה בשעות הצהריים בימי שלישי ורביעי, מה שהוביל לתוצאה קטלנית במיוחד. הלבנונים מתארים את האירוע כאחד המתקפות החמורות ביותר שנעשו נגד חיזבאללה בשנים האחרונות.

הפיצוצים לא השפיעו רק על אנשי חיזבאללה, אלא גם על אזרחים שהשתמשו במכשירים שנפגעו. אזור הדרום והפרברים של ביירות היו בין הנפגעים המרכזיים, כולל ערים כמו עלי אל-נהרי וריאק שבבקאע, אזורים שנחשבים למעוזים של חיזבאללה.

הלחץ המדיני: מדוע ישראל שוב תיסוג

למרות ההישגים המבצעיים המרשימים, השאלה העיקרית שנותרה היא כיצד ינהג הדרג המדיני. האם נצליח למנף את ההצלחה הטכנולוגית הזאת לכדי הכרעה בשטח, או שישראל תיגרר שוב ללחץ בינלאומי, תמנע מהכרעה ברורה ותיכנע להפסקות אש?

הכוחות הקרביים ימשיכו להצטיין בלחימה, אך גם הפעם הדרג המדיני יימנע מהחלטות מכריעות, יניח ללחצים הבינלאומיים לגבור ויחליט על עצירה מוקדמת של המלחמה – מהלך שעלול להותיר את חיזבאללה בעמדת כוח מחודשת.

השלכות המלחמה: מהלכים בעייתיים נוספים

במלחמה הקרובה נראה שוב כיצד ההחלטות המדיניות של ישראל יובילו להחמצה של ההזדמנות להביא להכרעה. להלן טבלה המציגה את מה שצפוי לקרות במלחמה הקרובה:

מהלך צבאי השלכות אפשריות
סיכון חיילים במקום תקיפה מהאוויר עלייה במספר הנפגעים בקרב חיילי צה”ל
משלוח סיוע הומניטרי לאויב חיזוק הכוח הלוחם של חזבאללה
התייחסות ללחץ בינלאומי הפסקות אש מוקדמות, הפקרת שטחים לאויב
הוצאת מילואימניקים מאזורים כיבושים ללא מחליפים חזרה של מחבלים לאזורים שנכבשו
מעבר כספים לאויב שיפור היכולת הכלכלית והצבאית של חזבאללה
לכידת מחבלים במקום חיסולם שחרור מחבלים בהסכמי שחרור עתידיים
הבחנה בין אזרחים למחבלים סיכון מיותר בשטח לחימה ומניעת הכרעה

מסקנה: הדרג המדיני יגרור את הלחימה

הניסיון מראה שהדרג המדיני בישראל ימשיך לגרור רגליים ולא יאפשר לצה”ל לנצח באופן מוחלט. מלחמה זו צפויה להיגמר כמו קודמותיה – בהפסקת אש חלקית, ללא ריבונות על השטח, וחזבאללה יחזור במהרה לתקוף ולהגביר את האיומים הביטחוניים.

כתוב את הכותרת כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות