כתוב את הכותרת כאןsd

לחץ פוליטי עשה את שלו: ח”כ אלמוג כהן מעוצמה יהודית מתערב, מלש”ב מהפריפריה מקבל הזדמנות למיונים ליחידה המודיעינית הנחשקת

הפריפריה שוב מאחור: נער מנתיבות נלחם על מקומו במערכת הביטחון
צעיר מהפריפריה, שעומד בקריטריונים להתקבל ליחידה מודיעינית מסווגת, הופתע לגלות שלא קיבל זימון למיונים. על אף הישגיו הלימודיים והיכולות האישיות הגבוהות, נדמה שהפריפריה שוב נותרת מאחור במרוץ לשירות היוקרתי ביחידות המודיעין של צה”ל.

ח”כ אלמוג כהן מתערב
הצעיר, שלא היה מוכן לקבל את התשובה השלילית, פנה לח”כ אלמוג כהן מעוצמה יהודית. כהן, המזוהה כלוחם למען תושבי הפריפריה, לא נשאר אדיש. בציוץ בטוויטר כתב כהן: “עוד נער מהפריפריה ששבר את הסטטיסטיקה.” הוא הוסיף כי שר הביטחון הבא חייב לפתוח את היחידות המסווגות לכלל המלש”בים ברחבי הארץ, ולא רק לאלו מהמרכז.

ח”כ כהן חושף את הבעיה: “מאמא מנתיבות אין ב-8200”
כהן ממשיך לחשוף את חוסר השוויון במערכת הביטחון: “מאמא מנתיבות אין ב-8200, אבל גרוע מכך גם התפיסות והחשיבה שלה נעדרות מהיחידה.” לדבריו, זו לא רק בעיה של ייצוג אלא גם של גיוון מחשבתי, שרק פריפריה יכולה להציע. הח”כ משדר מסר חד: “המלש”ב הזה קיבל את מבוקשו, עכשיו ההוכחה עליו. בהצלחה!”

צבא הגנה לאליטות? שערורייה בצה"ל!
צבא הגנה לאליטות? שערורייה בצה”ל!

פרשנות: האם צה”ל מוכן לשוויון אמיתי?
הסיפור של הצעיר מנתיבות חושף בעיה עמוקה במערכת הביטחון: העדפת אליטות ושיוך חברתי על פני יכולות אישיות. למרות הצהרות על שוויון ופתיחת היחידות המסווגות, נדמה שעדיין יש מקום להעדפות ישנות. העתיד תלוי בנכונות של צה”ל לבצע שינויים אמיתיים, ולפתוח את השורות לכלל הציבור, ללא הבדל מיקום גיאוגרפי או מעמד חברתי.

כתוב את הכותרת כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות