כתוב את הכותרת כאןsd

תקיפת הענק של צה”ל בלב ביירות: 38 מחבלים חוסלו, בכירים בארגון בין ההרוגים

העימותים בצפון הגיעו לשיא חדש בסוף השבוע האחרון, כאשר צה”ל ביצע תקיפה רחבת היקף על מעוזי חיזבאללה בדרום ביירות, אזור הדאחיה. זהו אחד המהלכים הצבאיים הנרחבים ביותר שביצעה ישראל בלבנון מאז תחילת העימות המחודש עם חיזבאללה. לפי דיווחי צה”ל, התקיפה כללה פגיעה במאות משגרי רקטות ובתשתיות צבאיות של חיזבאללה. עם זאת, התקיפה המרכזית הייתה מכוונת לאזור שבו התאספו בכירים בארגון לשם תכנון פעולות טרור נוספות נגד ישראל, זאת לפי ה-CNN.

חיסול בכירים בחיזבאללה

במהלך התקיפה, הצליח צה”ל לחסל 38 מחבלי חיזבאללה, ביניהם בכירים בארגון שנחשבים למובילי הפעילות הצבאית של הארגון בלבנון. בין ההרוגים נמצא אברהים עאקיל, מפקד בכיר ביחידת העילית של חיזבאללה, שהיווה דמות מרכזית בתכנון ופיקוד על פעולות הטרור של הארגון. חיזבאללה דיווח כי 20 מחבלים נוספים עדיין נעדרים לאחר התקיפה, ונראה כי מספר ההרוגים צפוי לעלות ככל שיימשכו פעולות החילוץ וההצלה באזור.

תקיפת הדאחיה: מכה ישירה ללב חיזבאללה

התקיפה התמקדה בשכונת הדאחיה, שנחשבת למעוז חיזבאללה ומקום מושבם של רבים מבכירי הארגון. ההפצצות גרמו לנזק כבד למבנים אזרחיים וצבאיים כאחד, והותירו את חיזבאללה ללא תשתיות מרכזיות באזור. התקיפה התבצעה על בסיס מידע מודיעיני מדויק שהתקבל מראש, מה שאיפשר לצה”ל לבצע את הפעולה במהירות ובדיוק רב.

תגובת חיזבאללה: התחייבות לנקמה

חיזבאללה הגיב בחריפות על התקיפות, והבטיח לנקום ב”פשעי ישראל”. הארגון הכריז כי תקיפת הדאחיה היא “קו אדום” ושישראל תשלם על כך ביוקר. במקביל, ברחבי דרום לבנון, התקיימו כריזות במסגדים, שקראו לתושבים לעזוב את בתיהם לאור החשש מתקיפות נוספות של חיל האוויר הישראלי. התזוזות הצבאיות של חיזבאללה בדרום לבנון מצביעות על היערכות לפעולה צבאית מיידית נגד ישראל.

איומים והיערכות להמשך: מה צופן העתיד?

בישראל מעריכים כי חיזבאללה עשוי להגיב ב-24 השעות הקרובות, כאשר תרחיש של ירי רקטות לעבר יישובי הצפון נראה סביר. מקורות ביטחוניים מסרו כי אם הארגון יבחר לשגר רקטות לעבר חיפה ועכו, צה”ל יגיב בעוצמה חסרת תקדים. ישראל לא מתכוונת להרפות מהלחץ, והיא מותירה את חיזבאללה עם שלוש אפשרויות – כולן גרועות מבחינתו:

  1. כניעה ונסיגה משפילה מצפון לליטאני – אובדן שטחים וירידה במעמדו של חיזבאללה ככוח מרכזי בלבנון.
  2. המשך ספיגת מהלומות ללא תגובה משמעותית – חיזבאללה יתקשה לעמוד תחת הלחץ הצבאי המתמשך.
  3. תגובה נרחבת שתוביל למלחמה כוללת – מהלך שיעניק לישראל לגיטימציה לפתוח במבצע צבאי רחב היקף בלבנון.

פרשנות: האם אנו עומדים בפני מלחמה כוללת?

ההסלמה הנוכחית בגבול הצפון עלולה להתפתח למלחמה כוללת אם חיזבאללה יבחר להגיב בעוצמה. ישראל מצידה מוכנה לכל תרחיש, כולל פלישה קרקעית לדרום לבנון במידת הצורך. התקיפות של צה”ל מכוונות לא רק לשבש את תוכניות חיזבאללה, אלא גם להעביר מסר ברור שכל ניסיון לפגוע בביטחון ישראל יענה בתגובה חריפה.

ההתקפה הנרחבת של צה”ל על מעוזי חיזבאללה בדאחיה והחיסול של 38 מחבלי הארגון מהווים מכה קשה לארגון השיעי, אך ייתכן שזוהי רק תחילת העימות הנוכחי. התגובה של חיזבאללה עשויה להיות הרסנית, אך ישראל מוכנה ומחושבת, והיא תמשיך לפעול בעוצמה כדי להגן על ביטחונה. ואם הגעת עד סוף הכתבה – צריך לשבור להם את החשק לחיות ולקחת להם שטח, כי ככה מדברים עם ערבים.

כתוב את הכותרת כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות