כתוב את הכותרת כאןsd

לא מדובר בכתבה קונספירטיבית. אנחנו לא הולכים לכתוב כאן שח”כ יאיר גולן הוא חלק ממזימה של רה”מ לשעבר אהוד ברק להפלתו של רה”מ הנוכחי בנימין נתניהו. אנחנו הולכים לשאול שאלות – דברים שלא מסתדרים לנו בסיפורו של גולן סביב אירועי ה-07.10. כל אחד מכם יכול לקחת את המסמך הזה לאן שהוא רוצה. זכות הציבור לדעת וזכות הציבור לשאול. אחרי ההקדמה – בואו נתקדם.

בשנה האחרונה הופצו שמועות רבות סביב חבר הכנסת יאיר גולן ופעילותו ב-07.10, יום מתקפת הטרור הקשה על ישראל. שמועה אחת בולטת שנפוצה טוענת כי יאיר גולן חילץ את בנה של נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות. עם זאת, חשוב להבהיר כי מדובר בפייק ניוז, וכי אין בסיס לדיווח זה.

העובדות: יאיר גולן חילץ את בנו של עיתונאי “הארץ”

העובדה הידועה והמוכחת היא כי יאיר גולן, ששימש כסגן הרמטכ”ל לשעבר וכחבר כנסת מטעם מרצ, אכן חילץ את בנו של עיתונאי “הארץ” ניר גונטז’ מאירוע הטבח בנובה במהלך המתקפה. מעבר לכך, כמעט ואין פרטים נוספים על מעשיו של גולן ביום זה, ושאלות רבות נותרו ללא מענה. השמועות השונות כוללות מידע על חילוצים הרואיים ומעשים יוצאי דופן, אך הפרטים נותרו לוטים בערפל, והשאלות רבות נשארות ללא מענה. לדוגמה, לא ידוע כמה כדורים נורו מנשקו האישי של גולן, אילו פעולות ביצע בפועל, והאם ראה מחבלים בעיניו. בנוסף – לא ידוע האם הציל מבלים נוספים חוץ מבנו של עיתונאי הארץ.

כמה כדורים נורו מנשקו של גולן?

אחת השאלות המרכזיות שנותרו פתוחות נוגעת לשימוש שעשה גולן בנשקו האישי. האם נורו כדורים מנשקו במהלך המתקפה? אם כן, כמה? האם הוא השתתף ישירות בלחימה, או שהתמקד בפעולות חילוץ והצלה? עד כה, לא נמסר מידע מדויק על כך מצד גולן או מקורות רשמיים אחרים.

האם ראה מחבלים בעיניו?

שאלה נוספת שממשיכה לעלות נוגעת למעורבותו הישירה בלחימה. האם גולן ראה מחבלים בעיניו? האם עמד במצבים שבהם היה עליו להילחם כדי להגן על חייו או על חיי אזרחים אחרים? אלו שאלות שנותרות ללא תשובות, ומעלות ספקולציות רבות בציבור.

גיבור או פוטנציאל ליחסי ציבור?

באופן טבעי, כשמדובר באישיות פוליטית בולטת כמו יאיר גולן, עולות שאלות לגבי המוטיבציות שמאחורי פעולותיו. האם גולן פעל מתוך גבורה טהורה להצלת חיי אדם, או שהייתה גם שאיפה להצטייר כגיבור מול המצלמות? בהשוואה לח”כ אלמוג כהן, שעל פעולותיו ביום ההתקפה נמסרו פרטים רבים ומדויקים, נותר גולן בצד המסתורי, עם מעט מאוד מידע רשמי על מעשיו.

האם הסתכן? האם ביצע פעולה הרואית?

האם יאיר גולן היה נתון בסכנת חיים ממשית? האם הסתכן במידה גבוהה כדי להציל את חיי אחרים? האם ביצע פעולות לחימה ישירות, או שהתמקד בעיקר בפעולות חילוץ? השאלות הללו ממשיכות להטריד את הציבור, שמצפה לקבל תשובות ברורות יותר לגבי נוכחותו ביום ההתקפה.

למה המידע נותר מעורפל?

שאלה נוספת שחשוב לשאול היא מדוע המידע על פעילותו של גולן נשאר מעורפל כל כך. בניגוד למקרים אחרים של אנשי ציבור ומפקדים צבאיים, עליהם נמסרו פרטים מדויקים ומפורטים, גולן נותר במעין עמימות. האם מדובר במחדל של מערכות הדיווח, או שמא ישנה סיבה מודעת להסתיר את מעשיו?

לסיכום

אירועי ה-07.10 מעלים שאלות רבות בנוגע לפעולותיהם של נבחרי הציבור במהלך היום הקריטי הזה. בעוד שבמקרה של ח”כ אלמוג כהן נמסרו פרטים רבים, נותרו שאלות רבות על יאיר גולן ופעולותיו באותו היום. הציבור מחכה לקבל תשובות ברורות יותר לגבי מעשיו, והאם פעל מתוך גבורה או מתוך אינטרסים אחרים.

כתוב את הכותרת כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות