כתוב את הכותרת כאןsd

במהלך סוף השבוע האחרון, המתיחות בצפון הגיעה לשיאה עם חילופי אש כבדים בין חיזבאללה לישראל. הארגון הלבנוני, הנתמך על ידי איראן, שיגר רקטות עמוק לתוך שטח ישראל, וההתקפות הגיעו אחרי אחד ממבצעי ההפצצה האינטנסיביים ביותר שביצעה ישראל בלבנון בשנה האחרונה. הסלמה זו מגיעה כשברקע מלחמה קשה נוספת בדרום, ברצועת עזה.

תקיפות חסרות תקדים של ישראל בלבנון

בלילה שבין שישי לשבת, חיל האוויר הישראלי תקף בלבנון במבצע נרחב שהגדירו גורמים צבאיים בישראל כתגובה לתוכנית התקפה רקטית מצד חיזבאללה. בין היעדים שתקפה ישראל היו משגרי רקטות בדרום לבנון, ולפי דיווחים, חיל האוויר פגע במאות מטרות, כולל מתקנים תעשייתיים צבאיים ואתרי שיגור. התקיפה החזקה ביותר הייתה בביירות, שם הושמד בניין מגורים בן תשע קומות בדרום העיר, שהכיל מטה של מפקדים בכירים מחיזבאללה.

בין ההרוגים, נכללים לפחות 50 מחבלים, ביניהם לפחות 16 בכירים מארגון הטרור חיזבאללה. בין ההרוגים: איברהים עאקיל, מפקד בכיר בכוח רדואן, ואחמד והבה, מפקד צבאי נוסף. התקיפה גרמה לטלטלה קשה לארגון, כשהוא נאלץ להתמודד עם אובדן מנהיגות משמעותי, כמו גם פגיעה במבנה הפיקודי שלו. מיום שלישי ועד היום – רוב המטה הכללי של חיזבאללה חוסל, אך יש לציין כי לארגון יש עומק אסטרטגי ויכולת לגייס לוחמים חדשים במהירות.

פיצוץ מכשירי הקשר: התקפה מתוחכמת

יומיים לפני התקיפה האווירית, ישראל פגעה בחיזבאללה במבצע תקשורת מתוחכם שגרם לפיצוץ מכשירי קשר וזימוניות בשימוש חברי הארגון. בפיצוצים נהרגו עשרות פעילי חיזבאללה, בעוד מאות אחרים נפצעו. פעולה זו, שנחשבת לאחת המתקפות החדשניות ביותר שביצעה ישראל, גרמה לפאניקה בקרב חיזבאללה והביאה לחשיפה של חדירה ישראלית לעומק התקשורת הפנימית של הארגון.

תגובת חיזבאללה: מתקפת טילים רחבה

כצפוי, חיזבאללה לא נותר בשקט, והשיב בהתקפה נרחבת לעבר שטחי ישראל. הארגון דיווח כי שיגר טילים אל עבר בסיס חיל האוויר ברמת דוד ואתרי תעשיות ביטחוניות בצפון הארץ. בעוד שצה”ל דיווח על פגיעות קלות בלבד ונזק למספר מבנים באזור חיפה, מדובר באחד האירועים העמוקים ביותר של חיזבאללה על שטח ישראל מאז מלחמת לבנון השנייה.

בנוסף לשיגור הרקטות, הארגון טען לשימוש בטילים מסוג “פאדי-1” ו-“פאדי-2”, טילים בעלי טווח בינוני, מה שמעיד על עליית מדרגה במימוש הכוח ההתקפי של הארגון.

הסלמה מיידית או ניהול סכסוך ממושך?

בהצהרה שפרסם שר הביטחון יואב גלנט, הוא הדגיש כי המטרה של ישראל היא להמשיך בפעולות הצבאיות עד שיהיה בטוח לתושבי הצפון לשוב לבתיהם. מדובר באות ברור לכך שהקונפליקט צפוי להימשך עוד זמן רב, במיוחד לאור התחייבותו של חיזבאללה להמשיך בלחימה עד להפסקת אש כוללת גם ברצועת עזה.

העימות הנוכחי התפרץ בשבועות האחרונים, כאשר חיזבאללה פתח חזית שנייה מול ישראל מתוך “סולידריות עם הפלסטינים” במלחמה מול חמאס בדרום. עם זאת, במהלך הימים האחרונים נראה כי ישראל וחיזבאללה מעמיקים את העימות גם בצפון.

השלכות אזוריות: מה הלאה?

המתקפה האחרונה של ישראל בלבנון והתגובה החריפה של חיזבאללה עוררו חששות חמורים מהסלמה אזורית רחבה יותר. לפי דיווחים, קבוצה של מיליציות איראניות מעיראק שיגרו טילים לעבר ישראל כחלק מהמערכה הגדולה נגד ישראל. מקורות בחיזבאללה מאיימים שהלחימה תימשך ותפגע גם בעומק ישראל, מה שמעורר חשש להסלמה רחבה עוד יותר שתכלול גם את עיראק ואת איראן.

הקרבות הקשים הביאו לעזיבת עשרות אלפי תושבים משני צידי הגבול ישראל-לבנון, והקהילה הבינלאומית קוראת להפסיק את הלחימה. נציג האו”ם בלבנון הזהיר כי הסכסוך עלול להוביל לקטסטרופה אזורית חסרת תקדים, ואילו גורמים בצה”ל מציינים כי הם ערוכים לכל תרחיש.

נקודת הרתיחה בפתח

העימות בין ישראל לחיזבאללה נראה כמתקרב לנקודת רתיחה. ישראל מצידה ממשיכה במדיניות של תקיפות כירורגיות, בעוד חיזבאללה מתחזק את כוחו ההתקפי ומנסה לשמור על כוח ההרתעה שלו. האם הצדדים יגיעו להפסקת אש או שהעימות ימשיך לגלוש לכדי מלחמה כוללת? רק הזמן יגיד, אבל לעת עתה, נראה כי הסכסוך רחוק מלהסתיים.

כתוב את הכותרת כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות