כתוב את הכותרת כאןsd

מחקר שפורסם בכתב העת Frontiers in Medicine חשף פרטים מפתיעים אודות מומיה מצרית בת 2,300 שנה, אשר נשארה עטופה ובלתי פתוחה עד היום. באמצעות סריקות CT מתקדמות, החוקרים הצליחו לחשוף עיטורים וקמעות שנשמרו בתוך מעטפת המומיה, המצביעים על התפיסות הדתיות והאמונות של המצרים העתיקים בנוגע לחיי נצח.

49 קמעות להגנה במסע אל העולם הבא

המומיה, אשר נקראת “הנער המוזהב”, כללה לא פחות מ-49 קמעות שונים. הקמעות הללו היו עשויים מחומרים כמו זהב, חימר, ואבני חן, ונועדו להגן על הגוף במסעו המסוכן אל העולם הבא, תהליך שהיה מרכזי באמונות המצריות הקדומות. כל קמע הוצב באזורי גוף מסוימים, ולכל אחד מהם הייתה משמעות סמלית ברורה, החל מהענקת כוח ועד להגנה מפני סכנות בעולם הבא.

הצצה לטקסי הקבורה של תקופת התלמיים

המחקר נותן הצצה נדירה אל פרקטיקות הקבורה והאמונות הדתיות של מצרים העתיקה בתקופת התלמיים. החוקרים ציינו כי מדובר בממצאים משמעותיים במיוחד, שכן הם מספקים הבנה טובה יותר של טקסי הקבורה והאופן בו המצרים הקדומים האמינו בעולם הבא ובחיי הנצח.

תרומת המחקר להבנת תרבות מצרים העתיקה

תגליות אלה מוסיפות נדבך חשוב לידע שלנו על המנהגים והאמונות של מצרים העתיקה. הן מסייעות לחוקרים להבין את המשמעות הרוחנית והטקסית של הקבורה ושל תהליך השימור באמצעות חניטה, אשר שימש למטרת שמירה על הגוף והנפש בעולם שמעבר.

לקישור למחקר המלא, ניתן ללחוץ כאן.

כתוב את הכותרת כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות