כתוב את הכותרת כאןsd

פיצוץ עז התרחש במרכז תל אביב, ברחוב בן יהודה פינת שלום עליכם, וגרם למות אדם אחד ולפציעת עשרה נוספים. דובר צה”ל מסר כי לא בוצע יירוט בשל טעות אנוש.

תל אביב זועזעה בלילה שבין חמישי לשישי מפיצוץ כטב”ם ברחוב בן יהודה. כתוצאה מהפיצוץ נהרג אדם אחד ונפצעו כעשרה נוספים. ההרוג נמצא בסמוך לזירת הפיצוץ, כשהוא ישן בחדר על גג בניין ונפגע מהרסיסים. כוחות המשטרה, מתנדבי זק”א ועובדי עיריית תל אביב הגיעו במהירות לזירה לטיפול בנפגעים ובנזק. ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, צייץ: “עיריית תל אביב-יפו עברה לכוננות מוגברת בעקבות אירוע הכטב”ם הלילה. כוחות העירייה הגיעו במהירות וטיפלו באירוע, אנו ערוכים להתפתחויות אפשריות ומבקשים מהציבור להישמע להנחיות”.

במקביל, צבא ארה”ב יירט מספר כטב”מים על הקרקע לפני ששוגרו. הכטב”מים עלולים היו להיות משוגרים מסוריה, עיראק או תימן. ערוץ אל-ערביה דיווח שארה”ב יירטה טיל בליסטי ושלושה כטב”מים ששיגרו החות’ים אל ישראל במהלך הלילה, אך הכטב”ם הרביעי הצליח לפגוע בתל אביב.

הדובר הצבאי של החות’ים, יחיא סריע, קיבל אחריות על המתקפה וציין: “המבצע המיוחד כוון אל תל אביב, ופרטיו יפורסמו בהמשך”. בצה”ל לא אישרו אם מדובר בשיגור של החות’ים. סריע הוסיף שתל אביב הופכת לאזור “לא בטוח” וטען שהפעולה מוכיחה שיש להם בנק מטרות בישראל, כולל יעדים צבאיים וביטחוניים רגישים. מפקד מחוז תל אביב במשטרה, ניצב פרץ עמר, העריך כי למרבה המזל הכטב”ם התפוצץ באוויר ולא פגע ישירות בבניין, ולכן הנזק היה מצומצם יותר. המשטרה דיווחה על חזרה לשגרה.

דובר צה”ל הודיע רשמית לאחר מספר שעות: “מבדיקה ראשונית עולה כי הפיצוץ בתל אביב נגרם מנפילה של מטרה אווירית שלא הפעילה התרעה. הנושא נמצא בתחקור מעמיק. חיל האוויר תגבר את פטרולי המטוסים להגנת שמי המדינה. אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף”.

בזירת האירוע, צוותי מד”א והמשטרה מצאו גבר כבן 50 מחוסר הכרה, עם פציעות חודרות, שנאלצו לקבוע את מותו. בנוסף, עשרה נפגעים פונו לבתי החולים וולפסון ואיכילוב, ביניהם ארבעה פצועים מרסיסי הדף וארבעה נפגעי חרדה. פאראמדיק מד”א רועי קליין סיפר: “הגענו למקום וראינו המולה והרס כתוצאה מהפיצוץ. הענקנו טיפול ראשוני ופינינו את הפצועים לבתי החולים במצב קל”.

מפקד מחוז תל אביב, ניצב פרץ עמר, אמר: “הפיצוץ היה באוויר וההרס נגרם מההדף. לא ברור לנו כרגע מה הכלי הזה”. במשטרה אומרים שלא מדובר באירוע פלילי. בחיל האוויר בודקים מהיכן נורה הכטב”ם ומנסים להבין כיצד חמק ממערכת ההגנה האווירית. עדי ראיה דיווחו כי הכטב”ם הגיע מהים. מסוק משטרתי חג ברציפות מעל כל שכונת לב תל אביב.

במד”א דיווחו כי שני פצועים קל פונו לבית החולים איכילוב, עם פציעות מרסיסים בגפיים ובכתף. עוד דווח על ארבעה נפגעי חרדה שטופלו במקום. בית החולים וולפסון עדכן כי שלושה פצועים קל הגיעו למיון, ביניהם נפגעי הדף ונפגעי חרדה.

מהמשטרה נמסר: “כוחות משטרה גדולים הגיעו למקום ופועלים לסגירת הזירה וביצוע סריקות לאיתור חפצים חשודים ומפגעים נוספים. בשלב זה התקבל דיווח על שבעה פצועים קל שפונו לקבלת טיפול רפואי. מפקד מרחב ירקון, תנ”צ יחיאל בוהדנה, קיים הערכת מצב בשטח עם כלל הכוחות. משטרת ישראל וחבלני המשטרה ממשיכים לפעול בזירה, ומבקשים מהתושבים להישמע להנחיות פיקוד העורף ולהימנע מהגעה לזירות”.

מפיקוד העורף נמסר בתחילת האירוע: “לא זוהתה חדירה אווירית לשטח מרכז הארץ ולכן לא הופעלה אזעקה – האירוע בבדיקה”. מהמשטרה נמסר: “כוחות גדולים של משטרת מחוז תל אביב וחבלני המשטרה הגיעו למקום ומטפלים בזירה”.

מכיבוי והצלה מחוז דן נמסר כי כיבו את הדליקה: “סמוך לשעה 03:15 התקבלו מספר קריאות במוקד 102 של מחוז דן על פיצוץ עז ושריפת רכב ברחוב שלום עליכם בתל אביב. חמישה צוותי כיבוי הגיעו למקום וכיבו את הדליקה. לוחמי האש מבצעים סריקות נרחבות באזור”.

צפו בסרטון רגעי הנפילה:

כתוב את הכותרת כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות