כתוב את הכותרת כאןsd

בתוכנית האקטואליה “הפטריוטים” שודר הערב (שני) עימות חריף בין רמי בז’ה, יו”ר פורום העצמאים בהסתדרות, לבין אחד האורחים באולפן. העימות התלקח כאשר האורח הטיח בבז’ה האשמות קשות על רקע המחאה נגד השביתה שיצאה לרחובות.

תחילת העימות:

בז’ה, שהוזמן לתוכנית כדי לדון בתוצאות השביתה, החל לדבר על המשמעות הכלכלית של השביתה ועל הפגיעה בעצמאים ובמשק. אולם, הדיון הסלים כאשר אחד האורחים באולפן התפרץ לדבריו והטיח בו: “אחיין שלי בן 25 קבור ואתם הולכים לכבישים – אתם זבל”. האורח, שקולו רעד מזעם, הביע את כאבו וזעמו על רקע המצב הביטחוני והמחאה, וטען כי המחאה והחסימות פוגעות במשפחות השכולות.

הדיון מתלהט:

בז’ה ניסה להרגיע את הרוחות והגיב: “תזמנתם אותי כאן לפטריוטים כדי שאדבר על זה, והנה התוצאה… חברים, זו התוצאה…”. הוא ביקש מהאורח להימנע מהאשמות אישיות והדגיש כי גם הוא, כאיש ימין, מזדהה עם הכאב של המשפחות, אך הוא חש שהדיון סוטה מהנושא המרכזי: “תלך איתי לשם, אני יותר ימני ממך בנושא הזה, אל תלך איתי לשם, אל תלך איתי…”.

מילים כואבות ואמוציות גבוהות:

האורח, שלא נרגע, המשיך להטיח בבז’ה: “מיליונים קיבלתם, אתם נוכלים, אתם אולי עצמאים אבל על מה זה שווה?”. בז’ה, שהבין את עוצמת הכאב, ניסה לשמור על קור רוח וענה: “אני מרכין את הראש בשבילך, אני איתך בכל הכאב”.

המצב מתדרדר והאולפן נקרע:

בשלב זה, מנחי התוכנית ניסו להתערב ולהרגיע את המצב, אך העימות המשיך להתלהט. “שנייה, סליחה, סליחה, הוא אורח שלנו,” ניסו המנחים להרגיע את האורח הזועם ולהחזיר את הדיון לפסים סבירים. למרות ניסיונות ההרגעה, השיח באולפן נשאר טעון ועמוס ברגשות.

סיכום:

העימות באולפן הפטריוטים היה סוער ואמוציונלי, והראה את עומק הכאב והמתח הקיים בקרב הציבור הישראלי בעקבות המצב הביטחוני והמחאות החברתיות. הדיון הפך להזדמנות לחשוף את הפערים והכאב המשותף שנמצא בלב כל דיון פוליטי וחברתי בישראל, במיוחד בימים אלו.

כתוב את הכותרת כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות